Blog

Így toborzunk mi

2022.08.25.

Nemzetközi cégek partnereként nagyszabású projekteken dolgozunk, amely folyamatos bővülést tesz szükségesség. Ezért minden tervezési szakághoz folyamatosan keresünk új munkatársakat. Bányász Andrea HR generalista mutatja be a STUDIO IN-EX toborzási stratégiáját.

Hány év tapasztalattal kell rendelkeznie egy tervezőmérnök jelöltnek, hogy csatlakozhasson a csapathoz és milyen platformokon keresztül találnak rá az álláskeresők a cégre?
Nincs megkötés a részünkről azzal kapcsolatban, hogy hány év tapasztalattal kell a jelöltnek rendelkeznie. Szívesen fogadjuk pályakezdő és tapasztalt jelöltek jelentkezését is akár építészmérnök, villamosmérnök, tartószerkezet tervező mérnök vagy gépésztervező. Komplex toborzási stratégiával dolgozunk, amelynek fontos részét képezi a közösségi média, Facebook és LinkedIn illetve szakmai oldalakon és hírlevelekben történő megjelenések. A jelentkezőket a weboldalunkra irányítjuk, ahol részletesen bemutatkozunk és az állásajánlatainkra itt tudnak jelentkezni. Természetesen a LinkedIn-en is aktív a jelenlétünk, így ezt a csatornát is előszeretettel választják a jelentkezéshez a pályázók.

Hogyan zajlik a jelöltek kiválasztásának folyamata?
A legfontosabb, hogy a HR csapatnak rugalmasan kell reagálni a jelentkezőkre. Célunk, hogy minden esetben hamar kapjanak a jelöltek visszajelzést, ez a legtöbb esetben huszonnégy órán belül megtörténik. Minden esetben küldünk visszajelzést, akár állásinterjúra hívjuk a jelentkezőket és abban az esetben is, ha már a beküldött jelentkezés alapján elutasítjuk a jelöltet. Amennyiben állásinterjúra kerül sor, a jelentkező kap egy e-mailt, amelyben tájékoztatjuk a legfontosabb tudnivalókról: az irodánk pontos címe, az interjú időpontja és néhány információ az interjún résztvevő munkatársainkról. A jelentkezéshez képest akár egy héten belül sor kerülhet az állásinterjúra.

Mik a felvételi folyamat lépései?
Egy online toborzási platformra érkeznek be a pályázati anyagok. Építészek esetében mindig kérünk szakmai portfóliót, de ez ma már nem csak az építészek kiváltsága, így a szakági mérnököktől is szívesen fogadunk portfóliót, amelyben az eddigi munkáikat mutatják be nekünk. A HR csapat tagjai látják a beérkező önéletrajzokat, majd a kompetenciáknak megfelelőn ezen a platformon keresztül értesítjük és továbbítjuk a megfelelő szakágvezető számára. Így közösen tudjuk eldönteni, hogy a jelentkező HR szempontból és szakmai szempontból is illik-e az IN-EX struktúrájába. A magas csapatlétszámnak megfelelően a szakági stúdiókon felül jelenleg 4 különálló építész stúdió működik házon belül. Éppen ezért, ha például építész pozícióba jelentkezik valaki, akkor előfordul, hogy a jelentkező dokumentumait több építész stúdióvezető is átnézi és a közös online platformon egyeztetnek egymással, hogy az adott jelölt melyik csapatba passzolna leginkább. Ezt követően hívjuk be a jelöltet egy személyes állásinterjúra, ahol így már lehetőség nyílik arra is, hogy a leendő stúdióvezetője is részt vegyen.

Mi a menete egy állásinterjúnak?
Az első nagy meglepetés akkor éri a jelölteket, amikor belépnek az irodába, a budapesti irodánk minden szegletében az IN-EX-es életérzést tükrözi: a professzionálisan megtervezettség mellett nyitott és barátságos A vállalati kultúránkhoz hozzátartozik az is, hogy korra és nemre való tekintet nélkül tegeződünk egymással. Így teszünk az interjún is ahol egy beszélgetésre hívjuk a hozzánk jelentkező kollégát.

Mi történik állásinterjú után és hogyan tud majd az új munkatárs beilleszkedni a generáltervezői életbe?
Minden alkalommal küldünk a jelentkezők számára visszajelzést, ezt már az interjú során megbeszéljük, hogy pontosan mikor várható. Amennyiben visszajelzésünk pozitív, Gondos mérlegelést követően, amennyiben a döntés részünkről pozitív, állásajánlat kerül kiküldésre, melynek elfogadásával kezdetét veszi a közös munka.

A STUDIO IN-EX 25 éves tapasztalattal rendelkezik, ez idő alatt folyamatosan arra törekedtünk, hogy olyan munkatársakkal dolgozzunk együtt, akik egymással szemben is támogatók. Így az újonnan belépők biztosak lehetnek benne, hogy egy segítő csapat áll mögöttük és ráadásul egy igazán jó hangulatú közegbe érkeznek. Minden munkatársunk bejelentett munkaviszonyban, főállásban dolgozik nálunk, számos béren felüli juttatást kap cégünktől: a szokásos cafeteria elemeken felül sportszoba és rendszeres irodai masszázs, szerdai gyümölcsnapok és pénteki közös ebédek várják az újonnani belépőket. Irodánk kedvenc helyisége a „játékbarlang”, ahol biliárd, csocsó, darts és persze konzolos játékok szolgálják a kikapcsolódást. Igyekszünk a munkatársak számára nyújtott szolgáltatásainkat folyamatosan fejleszteni, szívesen várjuk az új ötleteket, hiszen ezekkel tudunk még inkább szerethető munkahellyé válni.

Legutóbbi bejegyzések

2023.01.17.

A Mesterséges intelligencia segíti a munkánkat

Az AI-nak rengeteg felhasználása létezik, a chatbot az egyik legegyszerűbben használható módja, ugyanakkor egy fontos lépés, hiszen nagy tömegek számára elérhetővé teszi az AI-t. Kipróbáltuk a ChatGPT-t, két érdekes tesztet végeztünk: Revit teszt kérdést tettünk fel és jelszókezelő kiválasztását bíztuk rá.

2023.01.11.

Az adatközpont

Ahhoz, hogy bármikor dolgozhassunk otthonról a hálózat számtalan elemének állandó üzeme szükséges. Ebben segítenek az adatközpontok. Ezen létesítmények megléte képessé teszi, többek között a szoftveres szolgáltatásokat kínáló cégeket (Amazon, Facebook, Google stb.), rengeteg adat tárolására, feldolgozására és továbbítására a nap bármely pontján, bárhová, szinte azonnal.

2022.12.20.

Helyiségautomatizálás fontossága irodai környezetben

Az irodaterek ergonómikus kialakítása bizonyítottan pozitív hatással van a munkavégzésre, hatékonyságra, sőt, az egészségre is. Ezen kívül a helyiségautomatizálás szintjétől is függ, hogy valaki jól érzi-e magát egy adott helyiségben.

2022.12.19.

Revizto – felhőalapú, vizuális együttműködési szoftver

A Revizto egy felhőalapú vizuális együttműködési szoftver projektcsapatoknak, nem csak mérnökök számára. A tervezési fázistól egészen a kivitelezés végéig segítséget nyújt a projektcsapat számára.

2022.12.05.

Fogyatékossággal élők világnapja – Kriszti története

Kriszti már több mint 2 éve csatlakozott a STUDIO IN-EX csapatához, jelenleg szervezet- és folyamatfejlesztési asszisztensként dolgozik. Helyzete különleges: Kriszti fogyatékossággal él: mozgássérült.

2022.12.02.

Fogyatékossággal élők integrálása – Robi története

Fogyatékossággal Élők Világnapja alkalmából Robi történetével szeretnénk a figyelmet felhívni arra, hogy mennyire fontos, hogy a megváltozott munkaképességű személyek számára olyan munkát találni, amely mind a munkáltató, mind pedig a munkavállaló megelégedéségére szolgál.